KIA SORENTO II Generacji

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#76 Postautor: hunter » środa, 28 grudnia 2016, 08:31

Podczas ruszania na stromym podjeździe,samochód może mieć tendencję do cofania się- ja nie doświadczyłem tego . Włączenie 2 biegu tiptronikiem ( jak Kia pisze w trybie sportowym ) zapobiega cofaniu się samochodu.

"Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC)(jeżeli jest w wyposażeniu). Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC) poprzez automatyczne włączenie hamulców na ok. 2 sek. zapobiega staczaniu się samochodu. Hamulce są zwalniane po naciśnięciu pedału przyspieszenia lub po około 2 sekundach. "

Wypróbowałem to u siebie i u mnie to działa.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#77 Postautor: ramzi31 » środa, 28 grudnia 2016, 09:14

HAC - jest jakoś specjalnie oznaczony w kabinie lub jako mogę go sprawdzić czy jest oglądając zdjęcia ??

Zazwyczaj w opisie widnieje system wspomagania ze zjazdów.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#78 Postautor: PABLOTECH » środa, 28 grudnia 2016, 09:51

ramzi31 pisze:1) A w jakich występuje ?? wiem że w SX a w europejskich ??
. Pamięć fotela kierowcy występuje jeszcze w wersji EX Luxury ( 2012 ) wraz z grzaną kierownicą, składanymi lusterkami i aktywnymi wkładami w lusterkach ( podczas wrzucania R wkłady pokazują obszar bardzo blisko krawędzi auta ). Ale nie wiem czy ta wersja występuje w Europie .... w USA na pewno.
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#79 Postautor: hunter » środa, 28 grudnia 2016, 10:11

HAC nie jest oznaczony w kabinie, nie widać go na zdjęciach - trzeba sprawdzić w realnych warunkach.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Grzesiekdw1
moje konto
moje konto
Posty: 209
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: Insignia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#80 Postautor: Grzesiekdw1 » środa, 28 grudnia 2016, 11:24

O ja mam :ok: w sumie miałem to w insigni i nawet nie zwróciłem na to uwagi po zmianie auta że się nie stacza przez ok 2 sek :palm:

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#81 Postautor: ramzi31 » środa, 28 grudnia 2016, 20:44

Drążąc temat HAC to działa to tak że zatrzymuje się na dużym podjeździe gdzie ma już prawo się stoczyć - puszczam wszystko i na 2 sekundy automat zaciąga hamulec - potem puszcza i znowu zaczyna się staczać i znowu na 2 sekundy hamuje ??

Jeszcze pytanie odnośnie automatu - stoję na górce gdzie się stacza - mogę trzymać hamulec jedną nogą a drugą dodawać gazu i jednocześnie puszczać hamulec - jest to dopuszczalne ??

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#82 Postautor: ramzi31 » środa, 28 grudnia 2016, 20:45

Pytanie jeszcze o dostęp do przednich żarówek - czy sam pod blokiem wymienię czy zdejmowanie czegoś więcej ??

Jest to zazwyczaj bixenon czy na pojedynczym xenonie ??

Dziękuje za odpowiedz.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#83 Postautor: hunter » środa, 28 grudnia 2016, 21:24

Tego staczania to ja nie zauważyłem u siebie, po prostu jak przycisnę hamulec przy podjezdzie pod wzniesienie i puszczę to spokojnie mogę ruszyć operując pedałem gazu , mimo zpiętej przyczepy z łodzią oczywiście wybierak w pozycji D :lol:

Wymiana żarówek prosta- po odłączeniu przewodów elektrycznych i odkręceniu dwóch śrub na klucz 10 mm lampa na zewnątrz i dojście jest bez problemu.
Pokrywa od żarnika ksenonowego o ile ten występuje, jest zabezpieczona dodatkowo wkrętem "krzyżowym". Nie wszystkie wersje maja ksenony i lampy ledowe z tyłu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#84 Postautor: Maciej » czwartek, 29 grudnia 2016, 11:39

Tak jak pisze kolega Hunter. Jeśli masz samochód na podjeździe i wybierak na pozycji "D" to po puszczeniu hamulca auto się nie stacza, jest czas na wcisnięcie pedału przyśpieszenia i samochód rusza bez staczania się. Nie wiem czy po dwóch sekundach bezczynności się stoczy bo nigdy nie testowałem. Natomiast samo rozwiązanie jest ok.

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#85 Postautor: ramzi31 » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 15:30

Pytanie odnośnie silników. Sam już nie wiem.
Gazu nie chce!!!! miałem i podziękuję.
Diesel - do pracy mam 5 km - w pracy zrobię z 5 km i z powrotem z 5 km - wszystko miasto.
Brak garażu, może raz na miesiąc dłuższy odcinek ze 100 km.
I pytanie: Widzicie Diesla?

Chciałem się spytać o ten 2.4 - czy naprawdę taka padaka - 4x4 automat?
Nie jestem demonem szybkości - aktualnie Honda CRV 150 Km przy masie 1500 daje rade.
Według autocentrum pali 10-11 w trybie mieszanym - to nie jest źle.

Jest ktoś może na forum z silnikiem 2.4?

3.5 piękna sprawa, ale do gazu.

Doradźcie coś Panowie i Panie.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#86 Postautor: hunter » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 16:35

U mnie w tej chwili ( ostatni miesiąc) odcinki 2 x 6 km miasto -światła, częste zatrzymywanie się -zużycie 11 l/100 km silnik 2,2 CRDI 4x4 automat.
Jeżeli brałbym benzynę 2,4 l -to w manualu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#87 Postautor: ramzi31 » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 19:53

Ale zapewne masz garaż, co w przypadku diesla jest bardzo dobre - mowa tu o nowszych dieslach.
W sumie można się pozbyć DPFa, ale coś mi mechanik - szwagier mówił, że planują zaostrzyć badania techniczne w tym lub przyszłym roku o jakieś specjalistyczne testy DPFa i tego się trochę boję.
Musi być automat, bo żona innym nie będzie jeździła ;(

Awatar użytkownika
Grzesiekdw1
moje konto
moje konto
Posty: 209
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: Insignia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#88 Postautor: Grzesiekdw1 » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 20:47

Ja walę non stop w korkach, do pracy w jedna mańkę ok. 5km, czasami trasa i dpf ma się dobrze :)

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#89 Postautor: hunter » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 21:47

ramzi31 pisze:Ale zapewne masz garaż, co w przypadku diesla jest bardzo dobre - mowa tu o nowszych dieslach.
W sumie można się pozbyć DPFa, ale coś mi mechanik - szwagier mówił, że planują zaostrzyć badania techniczne w tym lub przyszłym roku o jakieś specjalistyczne testy DPFa i tego się trochę boję.
Musi być automat, bo żona innym nie będzie jeździła ;(

U mnie garaże służą do wszystkiego innego niż trzymanie aut, które hartują się na dworze :roftl: ewentualnie zasłonięta przednia szyba, aby nie rysować przy czyszczeniu.
Z DPF jak u Grześka nie ma problemów. Odpalanie ok, pod warunkiem dobrego akumulatora, ale to dotyczy wszystkich aut.
W aucie robi się szybko ciepło - SII ma dogrzewanie elektryczne nagrzewnicy.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Kożuch
jestem
jestem
Posty: 19
Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 22:09
Skąd jesteś: Poznań
Inny Samochód: Mondeo
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#90 Postautor: Kożuch » poniedziałek, 2 stycznia 2017, 22:01

Panie i Panowie to ja też się w tym wątku wtrącę z pytaniami. Już w powitalni jak się pojawiłem pisałem, że robię miesięcznie 5 000 - 7 000 km. Czy tym autem, Waszym zdaniem będzie równie wygodnie co osobowym typu Mondeo, Insignia (widzę, że kolega posiadał :)), Passat? Głównie jeżdżę po autostradach lub S-kach (mam to szczęście). Raczej myślę o dieslu, ponieważ tankowanie gazu tak często będzie męczące w moim przypadku.


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości