KIA SORENTO II Generacji

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
leśny dziadek
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 18:50
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: nie mam
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#61 Postautor: leśny dziadek » piątek, 22 kwietnia 2016, 19:02

Cześć
Dziękuje za odpowiedz. Czy mógłbyś mi przybliżyć co z tą 2.4 benzyną jest nie tak. Tak jak wcześniej napisałem, nastawiłem się na benzyniaka ze względu na mniejszą kłopotliwość, przynajmniej tak mogłoby się wydawać. Diesel na pewno silniejszy do takiej masy, automat żeby nie narażać się na dwumasa? Nie masz problemu z dpf? W Twoim silniku jest common rail czy pompowtryski? Napęd 4/4 jest stały?
Przepraszam tak truje ale nie jest to mały wydatek i nie chciałbym żałować później.
Dziękuje

Awatar użytkownika
rybafly
moja ranga
moja ranga
Posty: 111
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:03
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#62 Postautor: rybafly » piątek, 22 kwietnia 2016, 19:54

Hej,

Jeśli ja mogę coś dorzucić o dpf przy 2.2. Mój samochód głównie jeździ po mieście. Najdłuższy dystans 20km. I nie są to dystanse pozwalające rozgrzać się dpf aby zadziałał. Z tego co kiedyś czytałem to dpf może być zasilany paliwem. I wtedy nie ma problemu z tym, że samochód musi przejechać dłuższy dystans. Ale czy ten samochód to ma, nie mam pojęcia. Nigdy nie włączyła mi się sygnalizacja dpf a samochód ma 5 lat i tylko 70tyś km. Więc sam widzisz, że dystanse samochód przejeżdża żadne.

A tak nic się nie dzieje. Mam automat w 4x4 podkręcony do 230KM :)

Mam nadzieje że to coś pomoże do wyboru.
Obrazek

2.2 (197KM)
A/T
Czarna

leśny dziadek
jestem
jestem
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 18:50
Skąd jesteś: Warszawa
Rok: nie mam
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#63 Postautor: leśny dziadek » piątek, 22 kwietnia 2016, 20:54

Aj cofam pytanie o typ zasilania sam symbol crdi mówi ze to common rail.
Może i ma jakiś system wypalania albo starcza jemu i taki odcinek. To już duży plus, że nie dokucza dpf. Silnik ma pasek czy łańcuch rozrząd?
Rybafly swoją Kia serwisujesz w jakimś ASO czy udało się wyszukać kogoś prywatnie? A co do tej kwestii, części dostępne są do niej bo cena zapewne niska nie jest? Paliwa z automatem dużo potrzebuje?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#64 Postautor: hunter » piątek, 22 kwietnia 2016, 21:30

Silnik na łańcuchu.Nie ma większych problemów z tymi silnikami.Na pewno jest w stanie ogarnąć ten samochód nasz kolega forumowy i mechanik Orzeł, bez względu na silnik i rodzaj napędu ( naprawiał już Sorenta II generacji). Napęd 4x4 dołączany automatycznie stały napęd na przód ,- dopinany tył.Możliwość załączenia stałego (50/50 teoretycznie)napędu na obydwie osie do prędkości 40 km/h.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
rybafly
moja ranga
moja ranga
Posty: 111
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:03
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#65 Postautor: rybafly » piątek, 22 kwietnia 2016, 21:37

Podeślij mi maila to wyślę Ci całą workshop book. Kupiłem bo wymieniałem sobie tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu. Więc będziesz mógł sprawdzić czy pasek czy łańcuch.

Do tej pory samochód serwisowałem w Carservisie ale tylko dlatego, że szefem zmiany był mój znajomy.

Teraz po sąsiedzku robie serwis u mechanika, którego znam od dawna i jest bardzo dobry moim zdaniem (oczywiście nie jest tani). Nie jest specjalistom tylko w KIA, ale u niego zawsze można zobaczyć audi a8, rang-e czy inne samochody z wyższej półki. Do tego jest głównym mechanikiem teamu rajdowego. Wstawiałem wiele różnych samochodów do niego z rodziny i zawsze byłem bardzo zadowolony.

Jeśli chodzi o spalanie to po trasie przy 140km/h to ok 9-10. W mieście w zależności jak ciężką nogę masz.
Obrazek

2.2 (197KM)
A/T
Czarna

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#66 Postautor: ramzi31 » piątek, 4 listopada 2016, 12:57

Witam
Proszę o informację bo poluję na sorento w Dieslu

Jak tam EGR - czy często czyścicie ?? - może wymiana na nowy oryginalny - może ktoś zna cenę
Trochę szwagier nastraszył mnie wirującymi łopatkami w kolektorze dolotowym - czy ktoś coś z tym może robił - wymontował ??

Jakieś inne bolączki diesla przy przebiegu powyżej 200K

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rybafly
moja ranga
moja ranga
Posty: 111
Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:03
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#67 Postautor: rybafly » piątek, 4 listopada 2016, 14:26

Hejka,

Ja posiadam dopiero na liczniku ok 90k - samochód ma 6 lat.

Jeżdżę dość mało i na krótkich dystansach. Samochód nie ma szans jakoś szczególnie się rozgrzać.

Z przypadłości które w tym czasie mnie dopadły to:
- sterowanie fotela kierowcy (nie działa zapamiętywanie pozycji oraz fotel nie odsuwa/przysuwa się automatycznie po wł/wył silnika)
- jeden sworzeń w zawieszeniu,
- nie dokręcona ramka tablicy rej z tylu.
- zakleszczony zacisk w tylnym hamulcu (jedna strona nie odsuwała się na miejsce)

Samochód po malej modyfikacji na chipie (ok 230KM).

Serwisowany co roku, do zeszłego roku w ASO, a teraz u zaprzyjaźnionego mechanika.

Pozdrawiam
Obrazek

2.2 (197KM)
A/T
Czarna

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#68 Postautor: ramzi31 » piątek, 4 listopada 2016, 18:15

Piszę że przy 200K bo pewnie kupię w granicach 150 -180K więc już trochę będzie miał najechane.
Masz małe nalatane więc pewnie raczej bezawaryjnie.
A propos przy tuningu pozbyłeś się DPFa ?? jakieś modyfikacje dodatkowe wymagane przy chipie ??
Teraz za kwotę 50 tys ciężko kupić coś poniżej 150 tys. więc od razu nastawiam się na pewne roboty - tylko ciekawe jakie mnie czekają.
Dzięki za info i czekam na resztę użytkowników.

Awatar użytkownika
kamax
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 170000
Inny Samochód: Honda Africa Twin
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#69 Postautor: kamax » piątek, 4 listopada 2016, 18:31

Latem jadąc z przyczepką zapaliła mi się kontrolka check engine. Przejeżdżałem akurat przez zakorkowane miasto więc pomyślałem , że może coś sie przegrzało.
Postałem autem z pół godziny ruszyłem dalej i znowu to samo. Zadzwoniłem do Kia assistance ale było już późno wiec zaproponawali mi podwózke do najbliższego serwisu i czekanie do rana na otwarcie. Oczywiście ich olałem i pojechałem dalej. Kilka kilometrów dalej zatrzymałem się na ok 45 min na kolacyjke , ale po postoju kontrolka dalej się świeciła. Po około 30 km zgasła.
Dojechałem do Gdańska i na nastepnego dnia zakupiłem ODBII i podłączyłem do auta żeby zobaczyc co to za ustrojswo powodowało zapalenie się kontrolki.
Okazało sie ,że w pamięci był błąd dopalania filtra DPF, a więc moja wina - zamiast zapierdzielać dalej dawałem autu ostygnąć i procedura dopalania filtara zaczynała się od nowa.
Wniosek - Jak zapali się kontolka check engine to nie musi wcale oznaczać awarii.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#70 Postautor: hunter » piątek, 4 listopada 2016, 18:55

Kupiłem SII wczesną wiosna tego roku z przebiegiem przeszło 140 tkm . Na gwarancji -obszycie kierownicy i wymiana elementów plastikowych.
Dotychczas z koniecznych robót :
-cały serwis olejowy łącznie z wymianą w automacie,
- wymieniona chłodnica( zaczęła kapać na dole).
Doposażenie w wyciągany hak holowniczy, i częściowe wygłuszenie nadwozia.
Nic się nie dzieje , z FAP nie było problemu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Grzesiekdw1
moje konto
moje konto
Posty: 209
Wiek: 32
Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 140000
Inny Samochód: Insignia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#71 Postautor: Grzesiekdw1 » sobota, 5 listopada 2016, 19:29

Ja jak przedmówca kupiłem z podobnym przebiegiem w maju i niestety nie było tak kolorowo na początek uszczelka głowicy potem prawa półoś na łączeniu sztywnej z elastyczną i lewy przegub zewnętrzny oraz sporo innych rzeczy ale to już była profilaktyka przed wyjazdem na Gibraltar .
Poza tym brak problemów z :
-AWD
-Automatem
-Układem wtryskowym
-Turbiną
-Czy zawieszeniem
Z chłodnicą nie miałem problemów ale wystarczy kamyk z koła innego auta aby załatwić chłodnicę więc może to przypadek wbrew ogólnej opini daje radę w terenie :D


Maciej
moja ranga
moja ranga
Posty: 153
Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: Dyskretny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: na baterię ;)
Has thanked: 15 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#72 Postautor: Maciej » piątek, 11 listopada 2016, 07:52

Siemka,
Ja kupiłem XM przed liftem ponad 1,5 roku temu z przebiegiem prawie 150 kkm. Stan na dziś 190 kkm. Zero problemów z turbiną, automatem, DPF czy 4x4.

Parę napraw już było: koło pasowe wału (metal zatopiony w gumie, z czasem się rozpada), pęknięty wąż do maglownicy, wymiana jarzma hamulca w jednym z tylnich kół (nieproporcjonalnie szybko zdzierał się jeden klocek).

Poza tym wsio ok.

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#73 Postautor: ramzi31 » wtorek, 27 grudnia 2016, 18:51

Witam, kolejne pytanie.
Czy w dowolnej wersji w tym modelu KII jest pamięć fotela kierowcy?

Oglądam fotki i nigdzie nie mogę tego namierzyć a bardzo mi na tym zależy.

W wersji po lifcie jest samopoziomujące się tylne zawieszenie w wersji przed liftowej też występuje?

Pozdrawiam.

Giza

Re: KIA SORENTO II Generacji

#74 Postautor: Giza » wtorek, 27 grudnia 2016, 21:47

ramzi31 pisze:Witam
Kolejne pytanie
Czy w dowolnej wersji w tym modelu KII jest pamięć fotela kierowcy ??

Oglądam fotki i nigdzie nie mogę tego namierzyć a bardzo mi na tym zależy.

W wersji po lifcie jest samopoziomujące się tylne zawieszenie w wersji przed liftowej też występuje ??

Pozdrawiam



1. NIE
2. NIE

ramzi31
moje konto
moje konto
Posty: 190
Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
Skąd jesteś: Siedlce
Silnik: 2.4 i (174KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: Biały
Przebieg (km.): 235000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: KIA SORENTO II Generacji

#75 Postautor: ramzi31 » środa, 28 grudnia 2016, 07:53

1) A w jakich występuje ?? wiem że w SX a w europejskich ??


pytanie dodatkowe , czy Kia posiada asystenta podjazdu ?? wiem że zjazdu ma bo widać przycisk ale podjazdu ?? np. Pod duże wzniesienie gdzie automat już się potrafi stoczyć - testowałem np. . hondę legend i mam podjazd gdzie automat się stacza.

Pozdrawiam


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości