KIA SORENTO II Generacji
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 18:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: nie mam
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Cześć
Dziękuje za odpowiedz. Czy mógłbyś mi przybliżyć co z tą 2.4 benzyną jest nie tak. Tak jak wcześniej napisałem, nastawiłem się na benzyniaka ze względu na mniejszą kłopotliwość, przynajmniej tak mogłoby się wydawać. Diesel na pewno silniejszy do takiej masy, automat żeby nie narażać się na dwumasa? Nie masz problemu z dpf? W Twoim silniku jest common rail czy pompowtryski? Napęd 4/4 jest stały?
Przepraszam tak truje ale nie jest to mały wydatek i nie chciałbym żałować później.
Dziękuje
Dziękuje za odpowiedz. Czy mógłbyś mi przybliżyć co z tą 2.4 benzyną jest nie tak. Tak jak wcześniej napisałem, nastawiłem się na benzyniaka ze względu na mniejszą kłopotliwość, przynajmniej tak mogłoby się wydawać. Diesel na pewno silniejszy do takiej masy, automat żeby nie narażać się na dwumasa? Nie masz problemu z dpf? W Twoim silniku jest common rail czy pompowtryski? Napęd 4/4 jest stały?
Przepraszam tak truje ale nie jest to mały wydatek i nie chciałbym żałować później.
Dziękuje
- rybafly
- moja ranga
- Posty: 111
- Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:03
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Hej,
Jeśli ja mogę coś dorzucić o dpf przy 2.2. Mój samochód głównie jeździ po mieście. Najdłuższy dystans 20km. I nie są to dystanse pozwalające rozgrzać się dpf aby zadziałał. Z tego co kiedyś czytałem to dpf może być zasilany paliwem. I wtedy nie ma problemu z tym, że samochód musi przejechać dłuższy dystans. Ale czy ten samochód to ma, nie mam pojęcia. Nigdy nie włączyła mi się sygnalizacja dpf a samochód ma 5 lat i tylko 70tyś km. Więc sam widzisz, że dystanse samochód przejeżdża żadne.
A tak nic się nie dzieje. Mam automat w 4x4 podkręcony do 230KM
Mam nadzieje że to coś pomoże do wyboru.
Jeśli ja mogę coś dorzucić o dpf przy 2.2. Mój samochód głównie jeździ po mieście. Najdłuższy dystans 20km. I nie są to dystanse pozwalające rozgrzać się dpf aby zadziałał. Z tego co kiedyś czytałem to dpf może być zasilany paliwem. I wtedy nie ma problemu z tym, że samochód musi przejechać dłuższy dystans. Ale czy ten samochód to ma, nie mam pojęcia. Nigdy nie włączyła mi się sygnalizacja dpf a samochód ma 5 lat i tylko 70tyś km. Więc sam widzisz, że dystanse samochód przejeżdża żadne.
A tak nic się nie dzieje. Mam automat w 4x4 podkręcony do 230KM
Mam nadzieje że to coś pomoże do wyboru.
-
- jestem
- Posty: 14
- Rejestracja: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 18:50
- Skąd jesteś: Warszawa
- Rok: nie mam
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Aj cofam pytanie o typ zasilania sam symbol crdi mówi ze to common rail.
Może i ma jakiś system wypalania albo starcza jemu i taki odcinek. To już duży plus, że nie dokucza dpf. Silnik ma pasek czy łańcuch rozrząd?
Rybafly swoją Kia serwisujesz w jakimś ASO czy udało się wyszukać kogoś prywatnie? A co do tej kwestii, części dostępne są do niej bo cena zapewne niska nie jest? Paliwa z automatem dużo potrzebuje?
Może i ma jakiś system wypalania albo starcza jemu i taki odcinek. To już duży plus, że nie dokucza dpf. Silnik ma pasek czy łańcuch rozrząd?
Rybafly swoją Kia serwisujesz w jakimś ASO czy udało się wyszukać kogoś prywatnie? A co do tej kwestii, części dostępne są do niej bo cena zapewne niska nie jest? Paliwa z automatem dużo potrzebuje?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Silnik na łańcuchu.Nie ma większych problemów z tymi silnikami.Na pewno jest w stanie ogarnąć ten samochód nasz kolega forumowy i mechanik Orzeł, bez względu na silnik i rodzaj napędu ( naprawiał już Sorenta II generacji). Napęd 4x4 dołączany automatycznie stały napęd na przód ,- dopinany tył.Możliwość załączenia stałego (50/50 teoretycznie)napędu na obydwie osie do prędkości 40 km/h.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- rybafly
- moja ranga
- Posty: 111
- Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:03
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Podeślij mi maila to wyślę Ci całą workshop book. Kupiłem bo wymieniałem sobie tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu. Więc będziesz mógł sprawdzić czy pasek czy łańcuch.
Do tej pory samochód serwisowałem w Carservisie ale tylko dlatego, że szefem zmiany był mój znajomy.
Teraz po sąsiedzku robie serwis u mechanika, którego znam od dawna i jest bardzo dobry moim zdaniem (oczywiście nie jest tani). Nie jest specjalistom tylko w KIA, ale u niego zawsze można zobaczyć audi a8, rang-e czy inne samochody z wyższej półki. Do tego jest głównym mechanikiem teamu rajdowego. Wstawiałem wiele różnych samochodów do niego z rodziny i zawsze byłem bardzo zadowolony.
Jeśli chodzi o spalanie to po trasie przy 140km/h to ok 9-10. W mieście w zależności jak ciężką nogę masz.
Do tej pory samochód serwisowałem w Carservisie ale tylko dlatego, że szefem zmiany był mój znajomy.
Teraz po sąsiedzku robie serwis u mechanika, którego znam od dawna i jest bardzo dobry moim zdaniem (oczywiście nie jest tani). Nie jest specjalistom tylko w KIA, ale u niego zawsze można zobaczyć audi a8, rang-e czy inne samochody z wyższej półki. Do tego jest głównym mechanikiem teamu rajdowego. Wstawiałem wiele różnych samochodów do niego z rodziny i zawsze byłem bardzo zadowolony.
Jeśli chodzi o spalanie to po trasie przy 140km/h to ok 9-10. W mieście w zależności jak ciężką nogę masz.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Witam
Proszę o informację bo poluję na sorento w Dieslu
Jak tam EGR - czy często czyścicie ?? - może wymiana na nowy oryginalny - może ktoś zna cenę
Trochę szwagier nastraszył mnie wirującymi łopatkami w kolektorze dolotowym - czy ktoś coś z tym może robił - wymontował ??
Jakieś inne bolączki diesla przy przebiegu powyżej 200K
Pozdrawiam
Proszę o informację bo poluję na sorento w Dieslu
Jak tam EGR - czy często czyścicie ?? - może wymiana na nowy oryginalny - może ktoś zna cenę
Trochę szwagier nastraszył mnie wirującymi łopatkami w kolektorze dolotowym - czy ktoś coś z tym może robił - wymontował ??
Jakieś inne bolączki diesla przy przebiegu powyżej 200K
Pozdrawiam
- rybafly
- moja ranga
- Posty: 111
- Rejestracja: wtorek, 4 stycznia 2011, 14:03
- Skąd jesteś: Warszawa
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2010
- Kolor: Czarny
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Hejka,
Ja posiadam dopiero na liczniku ok 90k - samochód ma 6 lat.
Jeżdżę dość mało i na krótkich dystansach. Samochód nie ma szans jakoś szczególnie się rozgrzać.
Z przypadłości które w tym czasie mnie dopadły to:
- sterowanie fotela kierowcy (nie działa zapamiętywanie pozycji oraz fotel nie odsuwa/przysuwa się automatycznie po wł/wył silnika)
- jeden sworzeń w zawieszeniu,
- nie dokręcona ramka tablicy rej z tylu.
- zakleszczony zacisk w tylnym hamulcu (jedna strona nie odsuwała się na miejsce)
Samochód po malej modyfikacji na chipie (ok 230KM).
Serwisowany co roku, do zeszłego roku w ASO, a teraz u zaprzyjaźnionego mechanika.
Pozdrawiam
Ja posiadam dopiero na liczniku ok 90k - samochód ma 6 lat.
Jeżdżę dość mało i na krótkich dystansach. Samochód nie ma szans jakoś szczególnie się rozgrzać.
Z przypadłości które w tym czasie mnie dopadły to:
- sterowanie fotela kierowcy (nie działa zapamiętywanie pozycji oraz fotel nie odsuwa/przysuwa się automatycznie po wł/wył silnika)
- jeden sworzeń w zawieszeniu,
- nie dokręcona ramka tablicy rej z tylu.
- zakleszczony zacisk w tylnym hamulcu (jedna strona nie odsuwała się na miejsce)
Samochód po malej modyfikacji na chipie (ok 230KM).
Serwisowany co roku, do zeszłego roku w ASO, a teraz u zaprzyjaźnionego mechanika.
Pozdrawiam
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Piszę że przy 200K bo pewnie kupię w granicach 150 -180K więc już trochę będzie miał najechane.
Masz małe nalatane więc pewnie raczej bezawaryjnie.
A propos przy tuningu pozbyłeś się DPFa ?? jakieś modyfikacje dodatkowe wymagane przy chipie ??
Teraz za kwotę 50 tys ciężko kupić coś poniżej 150 tys. więc od razu nastawiam się na pewne roboty - tylko ciekawe jakie mnie czekają.
Dzięki za info i czekam na resztę użytkowników.
Masz małe nalatane więc pewnie raczej bezawaryjnie.
A propos przy tuningu pozbyłeś się DPFa ?? jakieś modyfikacje dodatkowe wymagane przy chipie ??
Teraz za kwotę 50 tys ciężko kupić coś poniżej 150 tys. więc od razu nastawiam się na pewne roboty - tylko ciekawe jakie mnie czekają.
Dzięki za info i czekam na resztę użytkowników.
- kamax
- moje konto
- Posty: 170
- Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2013
- Kolor: Czarna Perła
- Przebieg (km.): 170000
- Inny Samochód: Honda Africa Twin
- Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Latem jadąc z przyczepką zapaliła mi się kontrolka check engine. Przejeżdżałem akurat przez zakorkowane miasto więc pomyślałem , że może coś sie przegrzało.
Postałem autem z pół godziny ruszyłem dalej i znowu to samo. Zadzwoniłem do Kia assistance ale było już późno wiec zaproponawali mi podwózke do najbliższego serwisu i czekanie do rana na otwarcie. Oczywiście ich olałem i pojechałem dalej. Kilka kilometrów dalej zatrzymałem się na ok 45 min na kolacyjke , ale po postoju kontrolka dalej się świeciła. Po około 30 km zgasła.
Dojechałem do Gdańska i na nastepnego dnia zakupiłem ODBII i podłączyłem do auta żeby zobaczyc co to za ustrojswo powodowało zapalenie się kontrolki.
Okazało sie ,że w pamięci był błąd dopalania filtra DPF, a więc moja wina - zamiast zapierdzielać dalej dawałem autu ostygnąć i procedura dopalania filtara zaczynała się od nowa.
Wniosek - Jak zapali się kontolka check engine to nie musi wcale oznaczać awarii.
Postałem autem z pół godziny ruszyłem dalej i znowu to samo. Zadzwoniłem do Kia assistance ale było już późno wiec zaproponawali mi podwózke do najbliższego serwisu i czekanie do rana na otwarcie. Oczywiście ich olałem i pojechałem dalej. Kilka kilometrów dalej zatrzymałem się na ok 45 min na kolacyjke , ale po postoju kontrolka dalej się świeciła. Po około 30 km zgasła.
Dojechałem do Gdańska i na nastepnego dnia zakupiłem ODBII i podłączyłem do auta żeby zobaczyc co to za ustrojswo powodowało zapalenie się kontrolki.
Okazało sie ,że w pamięci był błąd dopalania filtra DPF, a więc moja wina - zamiast zapierdzielać dalej dawałem autu ostygnąć i procedura dopalania filtara zaczynała się od nowa.
Wniosek - Jak zapali się kontolka check engine to nie musi wcale oznaczać awarii.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3752
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Kupiłem SII wczesną wiosna tego roku z przebiegiem przeszło 140 tkm . Na gwarancji -obszycie kierownicy i wymiana elementów plastikowych.
Dotychczas z koniecznych robót :
-cały serwis olejowy łącznie z wymianą w automacie,
- wymieniona chłodnica( zaczęła kapać na dole).
Doposażenie w wyciągany hak holowniczy, i częściowe wygłuszenie nadwozia.
Nic się nie dzieje , z FAP nie było problemu.
Dotychczas z koniecznych robót :
-cały serwis olejowy łącznie z wymianą w automacie,
- wymieniona chłodnica( zaczęła kapać na dole).
Doposażenie w wyciągany hak holowniczy, i częściowe wygłuszenie nadwozia.
Nic się nie dzieje , z FAP nie było problemu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Grzesiekdw1
- moje konto
- Posty: 209
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: Insignia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Ja jak przedmówca kupiłem z podobnym przebiegiem w maju i niestety nie było tak kolorowo na początek uszczelka głowicy potem prawa półoś na łączeniu sztywnej z elastyczną i lewy przegub zewnętrzny oraz sporo innych rzeczy ale to już była profilaktyka przed wyjazdem na Gibraltar .
Poza tym brak problemów z :
-AWD
-Automatem
-Układem wtryskowym
-Turbiną
-Czy zawieszeniem
Z chłodnicą nie miałem problemów ale wystarczy kamyk z koła innego auta aby załatwić chłodnicę więc może to przypadek wbrew ogólnej opini daje radę w terenie :D
Poza tym brak problemów z :
-AWD
-Automatem
-Układem wtryskowym
-Turbiną
-Czy zawieszeniem
Z chłodnicą nie miałem problemów ale wystarczy kamyk z koła innego auta aby załatwić chłodnicę więc może to przypadek wbrew ogólnej opini daje radę w terenie :D
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Siemka,
Ja kupiłem XM przed liftem ponad 1,5 roku temu z przebiegiem prawie 150 kkm. Stan na dziś 190 kkm. Zero problemów z turbiną, automatem, DPF czy 4x4.
Parę napraw już było: koło pasowe wału (metal zatopiony w gumie, z czasem się rozpada), pęknięty wąż do maglownicy, wymiana jarzma hamulca w jednym z tylnich kół (nieproporcjonalnie szybko zdzierał się jeden klocek).
Poza tym wsio ok.
Ja kupiłem XM przed liftem ponad 1,5 roku temu z przebiegiem prawie 150 kkm. Stan na dziś 190 kkm. Zero problemów z turbiną, automatem, DPF czy 4x4.
Parę napraw już było: koło pasowe wału (metal zatopiony w gumie, z czasem się rozpada), pęknięty wąż do maglownicy, wymiana jarzma hamulca w jednym z tylnich kół (nieproporcjonalnie szybko zdzierał się jeden klocek).
Poza tym wsio ok.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Witam, kolejne pytanie.
Czy w dowolnej wersji w tym modelu KII jest pamięć fotela kierowcy?
Oglądam fotki i nigdzie nie mogę tego namierzyć a bardzo mi na tym zależy.
W wersji po lifcie jest samopoziomujące się tylne zawieszenie w wersji przed liftowej też występuje?
Pozdrawiam.
Czy w dowolnej wersji w tym modelu KII jest pamięć fotela kierowcy?
Oglądam fotki i nigdzie nie mogę tego namierzyć a bardzo mi na tym zależy.
W wersji po lifcie jest samopoziomujące się tylne zawieszenie w wersji przed liftowej też występuje?
Pozdrawiam.
Re: KIA SORENTO II Generacji
ramzi31 pisze:Witam
Kolejne pytanie
Czy w dowolnej wersji w tym modelu KII jest pamięć fotela kierowcy ??
Oglądam fotki i nigdzie nie mogę tego namierzyć a bardzo mi na tym zależy.
W wersji po lifcie jest samopoziomujące się tylne zawieszenie w wersji przed liftowej też występuje ??
Pozdrawiam
1. NIE
2. NIE
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
1) A w jakich występuje ?? wiem że w SX a w europejskich ??
pytanie dodatkowe , czy Kia posiada asystenta podjazdu ?? wiem że zjazdu ma bo widać przycisk ale podjazdu ?? np. Pod duże wzniesienie gdzie automat już się potrafi stoczyć - testowałem np. . hondę legend i mam podjazd gdzie automat się stacza.
Pozdrawiam
pytanie dodatkowe , czy Kia posiada asystenta podjazdu ?? wiem że zjazdu ma bo widać przycisk ale podjazdu ?? np. Pod duże wzniesienie gdzie automat już się potrafi stoczyć - testowałem np. . hondę legend i mam podjazd gdzie automat się stacza.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości