KIA SORENTO II Generacji
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Podczas ruszania na stromym podjeździe,samochód może mieć tendencję do cofania się- ja nie doświadczyłem tego . Włączenie 2 biegu tiptronikiem ( jak Kia pisze w trybie sportowym ) zapobiega cofaniu się samochodu.
"Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC)(jeżeli jest w wyposażeniu). Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC) poprzez automatyczne włączenie hamulców na ok. 2 sek. zapobiega staczaniu się samochodu. Hamulce są zwalniane po naciśnięciu pedału przyspieszenia lub po około 2 sekundach. "
Wypróbowałem to u siebie i u mnie to działa.
"Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC)(jeżeli jest w wyposażeniu). Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HAC) poprzez automatyczne włączenie hamulców na ok. 2 sek. zapobiega staczaniu się samochodu. Hamulce są zwalniane po naciśnięciu pedału przyspieszenia lub po około 2 sekundach. "
Wypróbowałem to u siebie i u mnie to działa.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
HAC - jest jakoś specjalnie oznaczony w kabinie lub jako mogę go sprawdzić czy jest oglądając zdjęcia ??
Zazwyczaj w opisie widnieje system wspomagania ze zjazdów.
Pozdrawiam
Zazwyczaj w opisie widnieje system wspomagania ze zjazdów.
Pozdrawiam
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
. Pamięć fotela kierowcy występuje jeszcze w wersji EX Luxury ( 2012 ) wraz z grzaną kierownicą, składanymi lusterkami i aktywnymi wkładami w lusterkach ( podczas wrzucania R wkłady pokazują obszar bardzo blisko krawędzi auta ). Ale nie wiem czy ta wersja występuje w Europie .... w USA na pewno.ramzi31 pisze:1) A w jakich występuje ?? wiem że w SX a w europejskich ??
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
HAC nie jest oznaczony w kabinie, nie widać go na zdjęciach - trzeba sprawdzić w realnych warunkach.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Grzesiekdw1
- moje konto
- Posty: 209
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: Insignia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
O ja mam w sumie miałem to w insigni i nawet nie zwróciłem na to uwagi po zmianie auta że się nie stacza przez ok 2 sek
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Drążąc temat HAC to działa to tak że zatrzymuje się na dużym podjeździe gdzie ma już prawo się stoczyć - puszczam wszystko i na 2 sekundy automat zaciąga hamulec - potem puszcza i znowu zaczyna się staczać i znowu na 2 sekundy hamuje ??
Jeszcze pytanie odnośnie automatu - stoję na górce gdzie się stacza - mogę trzymać hamulec jedną nogą a drugą dodawać gazu i jednocześnie puszczać hamulec - jest to dopuszczalne ??
Jeszcze pytanie odnośnie automatu - stoję na górce gdzie się stacza - mogę trzymać hamulec jedną nogą a drugą dodawać gazu i jednocześnie puszczać hamulec - jest to dopuszczalne ??
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Pytanie jeszcze o dostęp do przednich żarówek - czy sam pod blokiem wymienię czy zdejmowanie czegoś więcej ??
Jest to zazwyczaj bixenon czy na pojedynczym xenonie ??
Dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam
Jest to zazwyczaj bixenon czy na pojedynczym xenonie ??
Dziękuje za odpowiedz.
Pozdrawiam
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Tego staczania to ja nie zauważyłem u siebie, po prostu jak przycisnę hamulec przy podjezdzie pod wzniesienie i puszczę to spokojnie mogę ruszyć operując pedałem gazu , mimo zpiętej przyczepy z łodzią oczywiście wybierak w pozycji D
Wymiana żarówek prosta- po odłączeniu przewodów elektrycznych i odkręceniu dwóch śrub na klucz 10 mm lampa na zewnątrz i dojście jest bez problemu.
Pokrywa od żarnika ksenonowego o ile ten występuje, jest zabezpieczona dodatkowo wkrętem "krzyżowym". Nie wszystkie wersje maja ksenony i lampy ledowe z tyłu.
Wymiana żarówek prosta- po odłączeniu przewodów elektrycznych i odkręceniu dwóch śrub na klucz 10 mm lampa na zewnątrz i dojście jest bez problemu.
Pokrywa od żarnika ksenonowego o ile ten występuje, jest zabezpieczona dodatkowo wkrętem "krzyżowym". Nie wszystkie wersje maja ksenony i lampy ledowe z tyłu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moja ranga
- Posty: 153
- Rejestracja: sobota, 20 grudnia 2014, 16:25
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi 4WD (197 KM) Sorento2
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2011
- Kolor: Dyskretny
- Przebieg (km.): 230000
- Inny Samochód: na baterię ;)
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Tak jak pisze kolega Hunter. Jeśli masz samochód na podjeździe i wybierak na pozycji "D" to po puszczeniu hamulca auto się nie stacza, jest czas na wcisnięcie pedału przyśpieszenia i samochód rusza bez staczania się. Nie wiem czy po dwóch sekundach bezczynności się stoczy bo nigdy nie testowałem. Natomiast samo rozwiązanie jest ok.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Pytanie odnośnie silników. Sam już nie wiem.
Gazu nie chce!!!! miałem i podziękuję.
Diesel - do pracy mam 5 km - w pracy zrobię z 5 km i z powrotem z 5 km - wszystko miasto.
Brak garażu, może raz na miesiąc dłuższy odcinek ze 100 km.
I pytanie: Widzicie Diesla?
Chciałem się spytać o ten 2.4 - czy naprawdę taka padaka - 4x4 automat?
Nie jestem demonem szybkości - aktualnie Honda CRV 150 Km przy masie 1500 daje rade.
Według autocentrum pali 10-11 w trybie mieszanym - to nie jest źle.
Jest ktoś może na forum z silnikiem 2.4?
3.5 piękna sprawa, ale do gazu.
Doradźcie coś Panowie i Panie.
Gazu nie chce!!!! miałem i podziękuję.
Diesel - do pracy mam 5 km - w pracy zrobię z 5 km i z powrotem z 5 km - wszystko miasto.
Brak garażu, może raz na miesiąc dłuższy odcinek ze 100 km.
I pytanie: Widzicie Diesla?
Chciałem się spytać o ten 2.4 - czy naprawdę taka padaka - 4x4 automat?
Nie jestem demonem szybkości - aktualnie Honda CRV 150 Km przy masie 1500 daje rade.
Według autocentrum pali 10-11 w trybie mieszanym - to nie jest źle.
Jest ktoś może na forum z silnikiem 2.4?
3.5 piękna sprawa, ale do gazu.
Doradźcie coś Panowie i Panie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
U mnie w tej chwili ( ostatni miesiąc) odcinki 2 x 6 km miasto -światła, częste zatrzymywanie się -zużycie 11 l/100 km silnik 2,2 CRDI 4x4 automat.
Jeżeli brałbym benzynę 2,4 l -to w manualu.
Jeżeli brałbym benzynę 2,4 l -to w manualu.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Ale zapewne masz garaż, co w przypadku diesla jest bardzo dobre - mowa tu o nowszych dieslach.
W sumie można się pozbyć DPFa, ale coś mi mechanik - szwagier mówił, że planują zaostrzyć badania techniczne w tym lub przyszłym roku o jakieś specjalistyczne testy DPFa i tego się trochę boję.
Musi być automat, bo żona innym nie będzie jeździła ;(
W sumie można się pozbyć DPFa, ale coś mi mechanik - szwagier mówił, że planują zaostrzyć badania techniczne w tym lub przyszłym roku o jakieś specjalistyczne testy DPFa i tego się trochę boję.
Musi być automat, bo żona innym nie będzie jeździła ;(
- Grzesiekdw1
- moje konto
- Posty: 209
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: Insignia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Ja walę non stop w korkach, do pracy w jedna mańkę ok. 5km, czasami trasa i dpf ma się dobrze
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
ramzi31 pisze:Ale zapewne masz garaż, co w przypadku diesla jest bardzo dobre - mowa tu o nowszych dieslach.
W sumie można się pozbyć DPFa, ale coś mi mechanik - szwagier mówił, że planują zaostrzyć badania techniczne w tym lub przyszłym roku o jakieś specjalistyczne testy DPFa i tego się trochę boję.
Musi być automat, bo żona innym nie będzie jeździła ;(
U mnie garaże służą do wszystkiego innego niż trzymanie aut, które hartują się na dworze ewentualnie zasłonięta przednia szyba, aby nie rysować przy czyszczeniu.
Z DPF jak u Grześka nie ma problemów. Odpalanie ok, pod warunkiem dobrego akumulatora, ale to dotyczy wszystkich aut.
W aucie robi się szybko ciepło - SII ma dogrzewanie elektryczne nagrzewnicy.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 19
- Rejestracja: niedziela, 31 stycznia 2016, 22:09
- Skąd jesteś: Poznań
- Inny Samochód: Mondeo
- Kontaktowanie:
Re: KIA SORENTO II Generacji
Panie i Panowie to ja też się w tym wątku wtrącę z pytaniami. Już w powitalni jak się pojawiłem pisałem, że robię miesięcznie 5 000 - 7 000 km. Czy tym autem, Waszym zdaniem będzie równie wygodnie co osobowym typu Mondeo, Insignia (widzę, że kolega posiadał ), Passat? Głównie jeżdżę po autostradach lub S-kach (mam to szczęście). Raczej myślę o dieslu, ponieważ tankowanie gazu tak często będzie męczące w moim przypadku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości