Błąd P0047 i P2563

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Błąd P0047 i P2563

#1 Postautor: YakuzzaPL » sobota, 26 czerwca 2021, 13:58

Witam. Od jakiegoś czasu podczas jazdy 100-160 km/h gdy zaczyna dopalać DPF wjeżdżam np. na rondo i znowu zaczynam przyspieszać auto nie chce przyspieszać jakby mu turbo odłączało. Ale jak puszczę gaz na kilka sekund i znowu dodam gazu to wtedy przyspiesza normalnie. Czasami też muszę wyłączyć zapłon kluczykiem i wtedy jest znowu normalnie. Błędy jakie mi pokazało to P0047 i P2563. Może to jest wina EGR?
Załączniki
Screenshot_20210626_133513.jpg
Screenshot_20210626_133513.jpg (148.45 KiB) Przejrzano 1830 razy

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0047 i P2563

#2 Postautor: hunter » sobota, 26 czerwca 2021, 17:22

To nie EGR ,to coś z zaworem upustowym turbiny i z czujnikiem zmiennej geometrii dolotu lub ze sterowaniem nimi kable ,wtyczki od zaworu i czujnika do ECU. Do sprawdzenia dolot powietrza.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0047 i P2563

#3 Postautor: Tony_Stark » niedziela, 27 czerwca 2021, 21:50

Obstawiam zapieczone kierownice, czyli turbo do czyszczenia. Przy okazji cały dolot i IC.

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0047 i P2563

#4 Postautor: YakuzzaPL » poniedziałek, 28 czerwca 2021, 20:37

Tylko czemu to się dzieje tylko przy wypalaniu DPF? Odkręciłem dolot do turbo i sprawdzałem wirnik. Ma już mały luz ( góra dół). Dzisiaj wracałem z Wrocławia i znowu złapał zamułe. Wyłączyłem i włączyłem zapłon i po problemie. Hmm...

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0047 i P2563

#5 Postautor: hunter » czwartek, 1 lipca 2021, 18:15

Skad wiesz ,że przy wypalaniu DPF?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0047 i P2563

#6 Postautor: YakuzzaPL » czwartek, 1 lipca 2021, 21:04

Bo widzę po spalaniu chwilowym. Słychać basowy dźwięk wydechu. Jak puszczę pedał gazu podczas jazdy to spalanie chwilowe nie schodzi na 0.0l/h tylko jest od 1.2-0.7l/h. Dzisiaj znowu miałem to samo i zapalił się check engine.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0047 i P2563

#7 Postautor: hunter » czwartek, 1 lipca 2021, 21:29

Zacznij od sprawdzenia czujnika DPS, czujnika EGTS i sprawdz wypełnienienie katalizatora sadzą . Zrobisz to programem diagnostycznym KIA , czyli ASO niestety ,.
Może okazać się konieczne wypalenie ( regeneracja serwisowa).
Takie sa warunki zadziałania regeneracji DPF podczas jazdy;
1. Przebieg > 1000 km
2. Prędkość obrotowa SILNIKA: 1000 ÷ 4000 obr./min
3. Obciążenie SILNIKA ok. 0,7 bar (8 mg / SUW tłoka)
4. Prędkość pojazdu > 5 kilometrów na godzinę
5. Temperatura plynu chłodzącego > 40 ° C


Jednak skłaniał bym się za sprawdzeniem dolotu tak jak to sugerują błędy ,które Ci wyświetliło.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
YakuzzaPL
moje konto
moje konto
Posty: 222
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 12 lipca 2018, 21:12
Skąd jesteś: Świnoujście
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2010
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: Audi A4 B6
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P0047 i P2563

#8 Postautor: YakuzzaPL » niedziela, 4 lipca 2021, 11:13

Dzięki Hunter.


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości