Witam.
Mam prośbę o sprawdzenie pewnej przypadłości.
Jeżeli mam zamknięte szyby i na chwilę wcisnę przycisk zamykania szyb jeszcze jak by na siłę w górę - kuca na chwilę silnik - tzn czuć że coś go mocno obciążyło. To samo jak jeden raz puszczę wycieraczki z przodu. Czy to normalne czy alternator może pada ?
Praca Alternatora - silnika - Sorento II XM
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11381
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Praca Alternatora - silnika - Sorento II XM
Co do wycieraczek to nie wiem, ale możesz zmierzyć ile pobierają . Jeżeli chodzi o szyby to wygląda to całkiem normalnie, wzrasta pobór i alternator przy większym obciążeniu obniża obroty silnika.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Praca Alternatora - silnika - Sorento II XM
W moim 2,2 D nie występuje takie zjawisko.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- PABLOTECH
- dobry jak...
- Posty: 887
- Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
- Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2012
- Kolor: STM
- Przebieg (km.): 133570
- Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
- Has thanked: 66 times
- Been thanked: 186 times
- Kontaktowanie:
Re: Praca Alternatora - silnika - Sorento II XM
W Diesel'ach jest to może niewyczuwalne ale w benzynach (nawet tych dużych) a i owszem. Daje się to odczuć nawet przy manewrowaniu kierownicą podczas gdy auto stoi na gładkiej / śliskiej nawierzchni (wylewka w garażu podziemnym). Chodzi zapewne o pompę wspomagania która daje dodatkowe obciążenie dla silnika
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Praca Alternatora - silnika - Sorento II XM
Tak myślałem że Diesle tego nie odczuje - pewnie nawet klimy nie czujecie jak się załącza ?
Wiec po prostu tak ma być i tyle w benzynie.
Myślałem że to poduszki silnika nawet.
Czasami mam takie objawy że coś mi się włącza w aucie i wtedy czuje takie mocniejsze obciążenie autka - albo wentylator lub kompresor klimy już na dobiciu.
Dziękuje za informacje.
Wiec po prostu tak ma być i tyle w benzynie.
Myślałem że to poduszki silnika nawet.
Czasami mam takie objawy że coś mi się włącza w aucie i wtedy czuje takie mocniejsze obciążenie autka - albo wentylator lub kompresor klimy już na dobiciu.
Dziękuje za informacje.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Praca Alternatora - silnika - Sorento II XM
Zgadza się -na benzynie czuć od razu obciazenie silnika. Znam to z autopsji citroen benzyna 1,6 100 KM jak się załączy kompresor klimy to to nie chce jechać
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości