Wersje sorento II
Moderator: Moderator
-
- dobry jak...
- Posty: 872
- Wiek: 44
- Rejestracja: wtorek, 25 stycznia 2011, 15:42
- Skąd jesteś: Sandomierz/Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: Outlander PHEV
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 140 KM, manual, rok 2005
3,3 V6 248KM rok 2006
3,3 v6 "czarna pantera" 2008 - Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
- Kontaktowanie:
Wersje sorento II
Witam,
W związku z poszukiwaniem "dwójki" nasuwają mi się pewne pytania ?
Chodzi mi głównie o napęd
Czy wychodziły wersje z napędem auto? Czy były też takie z dołączanym ręcznie i jak to rozpoznać? Wiem że trafiają się takie tylko 2wd
Widzialem w niektórych ogłoszeniach piszą że jest AWD, a w niektórych, że jest napęd dołączany ręcznie może chodzi o Lock?
Pomóżcie mi kochani to jakoś sobie poukładać.
Bo zależy mi właśnie na wersji z automatycznie dołączanym tyłem + asystent zjazdu czy podjazdu - jest takie coś. Podobno przydatne.
A laikiem z SII jestem całkowitym .
W związku z poszukiwaniem "dwójki" nasuwają mi się pewne pytania ?
Chodzi mi głównie o napęd
Czy wychodziły wersje z napędem auto? Czy były też takie z dołączanym ręcznie i jak to rozpoznać? Wiem że trafiają się takie tylko 2wd
Widzialem w niektórych ogłoszeniach piszą że jest AWD, a w niektórych, że jest napęd dołączany ręcznie może chodzi o Lock?
Pomóżcie mi kochani to jakoś sobie poukładać.
Bo zależy mi właśnie na wersji z automatycznie dołączanym tyłem + asystent zjazdu czy podjazdu - jest takie coś. Podobno przydatne.
A laikiem z SII jestem całkowitym .
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Sorento 2 to duży rodzinny doopovooz, potocznie zwany SUV-em. Prostsze wersje mają napęd ma przednią oś. Mocniejsze i bogatsze mają tzw AWD. Normalnie śmoc idzie na przód, ale w momencie uślizgu w ciągu kilku ms dołączany jest tył. Można go dołączyć samodzielnie przyciskiem „Lock”, ale w zasadzie tylko na miękkim podłożu, bo auto ma feler w postaci słabego wielowpustu na wale i nie zaleca się tego robić na asfalcie. Jest to tutaj opisane w kilku tematach dotyczących skrzyń, dyferencjałów, wymiany olejów w nich itd...
Asystenta podjazdu /automatyczny/ to nic innego jak blokada hampli na 2sek po puszczeniu pedału hamulca, jeżeli auto stoi pod górę.
Asystent zjazdu /przycisk/ też bazuje na układzie hamulcowym i zwalnia pojazd do bezpiecznej prędkości.
Generalnie S2 to takie duże kombi. Świetnie nadaje się na dłuższe wyjazdu z rodziną lub znajomymi, ale do jazdy terenowej to już nie za bardzo.
Asystenta podjazdu /automatyczny/ to nic innego jak blokada hampli na 2sek po puszczeniu pedału hamulca, jeżeli auto stoi pod górę.
Asystent zjazdu /przycisk/ też bazuje na układzie hamulcowym i zwalnia pojazd do bezpiecznej prędkości.
Generalnie S2 to takie duże kombi. Świetnie nadaje się na dłuższe wyjazdu z rodziną lub znajomymi, ale do jazdy terenowej to już nie za bardzo.
-
- dobry jak...
- Posty: 872
- Wiek: 44
- Rejestracja: wtorek, 25 stycznia 2011, 15:42
- Skąd jesteś: Sandomierz/Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: Outlander PHEV
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 140 KM, manual, rok 2005
3,3 V6 248KM rok 2006
3,3 v6 "czarna pantera" 2008 - Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Tony_Stark pisze:Generalnie S2 to takie duże kombi. Świetnie nadaje się na dłuższe wyjazdu z rodziną lub znajomymi, ale do jazdy terenowej to już nie za bardzo.
Właśnie wiem, ale mam SI i jeżdzę tylko po mieście i trasy do rodziców i rodziny. Nie mam czasu nawet wyskoczyć się pobawić w jakimkolwiek terenie. Dlatego też myslę wymienić na nowsze młodsze sorento bardziej wygodne na trasy, potrzebuję właśnie takiego dupowozu że tak powiem.
A jak rozróżnić czy auto jest AWD czy tylko 2WD?
Po tych włącznikach-przyciskach po lewej stronie deski między drzwiami a kierownicą? Czy muszę vin rozkodować aby byc pewnym co tam siedzi?
Poprostu koniecznie chcę uniknąć auta 2WD.
Na silniku mocniejszym czy też automatycznej skrzyni biegów aż tak mi nie zależy - chodź fajnie by było mieć te kilka koni więcej i automat - ofert jak na lekarstwo.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Odróżnisz na szybko po obecności przycisku lock po lewej stronie od kierownicy, na desce rozdzielczej.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Z silnikami jest taki problem, że w zasadzie rozsądnym wyborem jest diesel. Pojemności 2,0 i 2,2l. Brak w ofercie turbobenzyn, ale ~80-90% produkcji idzie na USA, wiec kto by się przejmował idiotycznymi przepisami z Europy... wiec pozostają wolnossaki, ale nie do wszystkich można założyć LPG.
Z racji masy polecam skrzynię automatyczną. Zdecydowa większość sprzedanych przez znajomego handlowca ma taką.
Z racji masy polecam skrzynię automatyczną. Zdecydowa większość sprzedanych przez znajomego handlowca ma taką.
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
pantera pisze:Tony_Stark pisze:Generalnie S2 to takie duże kombi. Świetnie nadaje się na dłuższe wyjazdu z rodziną lub znajomymi, ale do jazdy terenowej to już nie za bardzo.
Właśnie wiem, ale mam SI i jeżdzę tylko po mieście i trasy do rodziców i rodziny. Nie mam czasu nawet wyskoczyć się pobawić w jakimkolwiek terenie. Dlatego też myslę wymienić na nowsze młodsze sorento bardziej wygodne na trasy, potrzebuję właśnie takiego dupowozu że tak powiem.
A jak rozróżnić czy auto jest AWD czy tylko 2WD?
Po tych włącznikach-przyciskach po lewej stronie deski między drzwiami a kierownicą? Czy muszę vin rozkodować aby byc pewnym co tam siedzi?
Poprostu koniecznie chcę uniknąć auta 2WD.
Na silniku mocniejszym czy też automatycznej skrzyni biegów aż tak mi nie zależy - chodź fajnie by było mieć te kilka koni więcej i automat - ofert jak na lekarstwo.
2WD od AWD najłatwiej odróżnić po tym, że 2WD nie mają tylnego napędu, czyli... uwaga... nie mają wału napędowego. Wewnątrz różnica to przycisk blokady centralnej napędu.
Przy tej masie rozsądnym wyborem są diesle - szczególnie polecam ten większy i mocniejszy - naprawdę autem jeździ się przyjemnie. Z mojego punktu widzenia duże "amerykańskie" benzyny mają podstawową wadę - tj. wymagają zagazowania, czyli wskakuje (najczęściej pod auto) butla, coś trzeba zrobić ze sporym kołem zapasowym i auto zaczyna robić się ciasne - a przynajmniej mniej praktyczne.
Z mojego punktu widzenia - tego typu samochód + manualna skrzynia biegów to jest ogromne nieporozumienie.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2350
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Można zostawić koło w garażu. Jeżeli ktoś chce jeździć tylko po czarnym to raczej odpada mu zmiana koła w błocie. Na czarne zawsze może wezwać mobilną wulkanizację. Ja jeżdżę 20 lat i zmieniałem koło trzy razy. Można też się wykosztować na run on flat. To wszystko oczywiście jak ktoś ma zajawkę na V6 zamiast diesla.
Ostatnio zmieniony piątek, 21 grudnia 2018, 22:08 przez visitor, łącznie zmieniany 1 raz.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
-
- moje konto
- Posty: 171
- Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
- Skąd jesteś: TM
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2013
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 145000
- Inny Samochód: BMW F20
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Przez ponad 5 lat użytkowania S2, tylko raz /1/ zmieniałem koło. Najechałem na kawałek goovna znaczy gumy po ciężarówce i rozwaliło oponę, jakby ktoś kciukiem w plastelinie grzebał... Jechałem na XL-kach i efekt był prawie jak na RoF. Ciśnienie „0”, ale dało się spokojnie zatrzymać pojazd /4 osoby+bagaże/ z prędkości ~120km/h.
Faktycznie, mając V6, zapas zostawił bym w garażu.
Faktycznie, mając V6, zapas zostawił bym w garażu.
Re: Wersje sorento II
W SII nawet zawirusowany diesel przy V6 jest po prostu mułem, że o wrażeniach artystycznych nie wspomnę. Dla mnie V6 jedt warte wszystkich minusów LPG.
- volcan
- moja ranga
- Posty: 146
- Wiek: 45
- Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
- Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2010
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 235000
- Inny Samochód: Ford Fusion
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
visitor pisze:Można zostawić koło w garażu. Jeżeli ktoś chce jeździć tylko po czarnym to raczej odpada mu zmiana koła w błocie. Na czarne zawsze może wezwać mobilną wulkanizację. Ja jeżdżę 20 lat i zmieniałem koło trzy razy. Można też się wykosztować na run on flat. To wszystko oczywiście jak ktoś ma zajawkę na V6 zamiast diesla.
Szczególnie można koło zostawić, jak się jeździ w trasy po kilkaset km W najgorszym wypadku zawsze można nie zwracając uwagi na różnego rodzaju terminy pomieszkać kilka dni w hotelu (jeżeli niczego nie będzie na miejscu) i kupić 4 nowe opony, jeżeli w trasie nie uda się kupić pary identycznych, jak były na samochodzie. Można oczywiście zmienić felgi i kupić opony run on flat, które pozwolą dotoczyć się do wulkanizacji, jeżeli jest w odległości kilku km od miejsca awarii.
Ja przez 20 lat złapałem gumę 8-10 razy, z czego pierwszy raz - 3 pod rząd (jechałem praktycznie od wulkanizatora do wulkanizatora), potem 2 opony pod rząd - w tym udało mi się po wymianie na zapas przebić ten zapas następnego dnia (tak - macie rację... stwierdziłem, że to jest niemożliwe i nie pojechałem od razu do wulkanizatora po przebiciu pierwszego koła ) no i ostatnio - już w Sorento koło letnie dokładnie dzień przed zaplanowaną przekładką na zimówki... Poza tym 2-3 przebicia koła w Kazachstanie (tam to norma), w Polsce w dostawczym aucie - tutaj ciekawostka - złapałem kapcia jadąc po drodze z bardzo głębokimi koleinami i nie poczułem od razu różnicy - przebite było tylne koło. Zatrzymałem się, gdy ciśnienie w kole wynosiło jeszcze ponad 1,5 bara - opona i tak była tak przegrzana, że nadawała się do wyrzucenia. Oczywiście - była to opona zamontowana kilka dni wcześniej...
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2350
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Mówiąc krótko masz pecha, współczuję. Nawet Twój login ma coś wspólnego z wulkanizacją
To zdjęcie piwa a raczej tego co po nim pozostało jak po nim przejechałem
To zdjęcie piwa a raczej tego co po nim pozostało jak po nim przejechałem
- Załączniki
-
- V__1A28.JPG (223.26 KiB) Przejrzano 1760 razy
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
-
- dobry jak...
- Posty: 872
- Wiek: 44
- Rejestracja: wtorek, 25 stycznia 2011, 15:42
- Skąd jesteś: Sandomierz/Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Inny Samochód: Outlander PHEV
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 CRDI 140 KM, manual, rok 2005
3,3 V6 248KM rok 2006
3,3 v6 "czarna pantera" 2008 - Has thanked: 4 times
- Been thanked: 16 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Ja gumę złapałem ok 7 lat temu ostatnio. Mam V6 i butle gazu pod autam dlatego nie wożę zapasu.
Co do wyboru auta v6 czy diesel R4. Hmm chciałbym benzynę ale 99% jest powypadkowych z Usa. To po pierwsze, po drugie koszt instalacji Lpg i przeróbek (hamulce, światła, zawiecha) jest dość wysoki i trzeba się zastanowić nad tym. Sercem wybrałbym V6 ale rozsądek podpowiada diesla. Tak że się zobaczy. Najważniejsze to napęd 4x4.
Co do wyboru auta v6 czy diesel R4. Hmm chciałbym benzynę ale 99% jest powypadkowych z Usa. To po pierwsze, po drugie koszt instalacji Lpg i przeróbek (hamulce, światła, zawiecha) jest dość wysoki i trzeba się zastanowić nad tym. Sercem wybrałbym V6 ale rozsądek podpowiada diesla. Tak że się zobaczy. Najważniejsze to napęd 4x4.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2350
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Nie planowałem. Leżało przy drodze. Ale gra słów Ci wyszła perfekcyjnie. Ja ogólnie nie piję wiec mogę sobie tak właśnie po piwie pojeździć
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wersje sorento II
Jaki tytuł proponujecie dla tego wątku bo on jest o wersjach Sorento II a wy piszecie o kapciach.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości