Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
zibiKIA
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 01:34
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: czekolada
Kontaktowanie:

Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#1 Postautor: zibiKIA » środa, 2 listopada 2016, 21:51

Witam szanownych Forumowiczów :)

Jak w przywitaniu - jestem świeżym właścicielem Sorci 2 z 2012 roku. Przywieziona w 2014 z Kanady. Wygląda i zachowuje się OK. :roftl:
Jednak.. jednak posiada taki fajny motorek 3.5 V6, o którym nic nie wiem oprócz tego, że robi mi lejek w baku. :beer2:
Przy zakupie założeniem było, że ta Sorcia dostanie instalację LPG by stać nas było na spokojną jazdę. Faktem jest, że do tematu nie przygotowałem się rzetelnie wcześniej.. No, cóż..
Teraz jednak prosiłbym Was o wsparcie - jak dobrać instalację LPG do mojego cuda? :idea:
Wstępnie - silnik 3.5 V6 benzyna (oczywiście ..), podobno 274km
Czy wtrysk pośredni czy bezpośredni - nie wiem...

Pewnie wiele jeszcze nie wiem .. :think:

Nie znalazłem nigdzie toteż założyłem nowy temat. Jeśli gdzieś temat już jest omawiany to przepraszam z góry i proszę o link

Awatar użytkownika
rings
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 492
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 100000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#2 Postautor: rings » środa, 2 listopada 2016, 21:59

ZygJe miał kiedyś takie sorento. Z tego co pamiętam to miał instalację stag. Dokładnie to On musiałby się wypowiedzieć. Właśnie jestem na etapie szukania takiej wersji i nie ma nic ciekawego.
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA

zibiKIA
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 01:34
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: czekolada
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#3 Postautor: zibiKIA » niedziela, 6 listopada 2016, 19:26

Koleżanki i Koledzy Forumowicze, temat trochę umarł a dla mnie jest niezwykle istotny.
Napisałem do ZygJe na priv jak wskazał rings lecz na razie bez odzewu...
Na marginesie - zgłosiłem się do dwu "gazowników" (Katowice i Kraków) poleconych przez znajomych, lecz posiadających inne auta. Po otrzymaniu ofert przedstawię je w wątku, może się komuś też przyda.
Jednak byłbym wdzięczny o pomoc PRAKTYKÓW takich jak Wy :yes:
Jeszcze pytanie dodatkowo ale w temacie (to info dla Moderatora :kwink: ) - czy ktoś lokował butlę z gazem w bagażniku w miejscu przeznaczonym na dodatkowe fotele? Jeśli tak to jaką? Jakiś typ pasuje czy na specjalne zamówienie?
Czy ktoś mnie może wspomóc radą bądź informacją?

PS (też dla Moderatora :) )
(...) trzy kropki naturalnie występują w języku polskim jako np. próba wyrażenia zamyślenia, która jest trudną do wyrażenia inaczej w słowie pisanym. Ale o tym w innym wątku bo za chwilkę zostanę zbanowany :zipp:


Wielokropek jest znakiem interpunkcyjnym składającym się z trzech kropek.
1. Wielokropek służy głównie do zaznaczania, że tok mówienia, na ogół z powodu emocji, został przerwany.
2. Stawiamy wielokropek przed wyrazami, których czytelnik nie może w określonym kontekście oczekiwać; wprowadza więc takie treści, jak: rozczarowanie, ironia, komizm, stylistyczny zgrzyt. Jeśli puenta nie ma charakteru żartobliwego, lecz charakter neutralny lub podniosły, zamiast wielokropka stawiamy myślnik.
3. Za pomocą wielokropka umieszczonego w nawiasie kwadratowym (czasem okrągłym, a sporadycznie również w ostrokątnym) oznaczamy opuszczenie fragmentu cytowanego tekstu.
4. W przypadku zbiegu znaków postępujemy następująco:
a) Jeżeli wielokropek zbiega się z przecinkiem, średnikiem lub kropką – znaki te opuszczamy.
b) Jeżeli zaś zbiega się z pytajnikiem, wykrzyknikiem lub pauzą, znaki te w tekście umieszczamy.

Źródło: SŁOWNIK JĘZYKA POLSKIEGO - PWN

zibiKIA
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 01:34
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: czekolada
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#4 Postautor: zibiKIA » poniedziałek, 7 listopada 2016, 00:28

Fantastycznie! Kochany Moderator sam wskazał źródło, z którego należy czerpać pełnymi garściami :)
Dziękuję, sam chciałem to wstawić choć nie w tym miejscu.
A wracając do tematu, jeszcze raz proszę o wsparcie w sprawie Sorci 2, 3.5 v6 i LPG na dokładkę.
Dzięki z góry :)

Giza

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#5 Postautor: Giza » poniedziałek, 7 listopada 2016, 06:05

Na priv nic nie dostałem :idn:
Ja miałem Stag 300 premium (korekty po OBD), reduktor Stag R01 czerwony (do 250KM - bez problemu dawał radę), wtryski Hana. Na tym zestawie blisko 80tyś. bez problemów. Instalację trzeba dobrze wystroić (to zrobiłem sam). Silnik jest czuły nawet na niewielkie różnice w wydajności wtryskiwaczy i trzeba ew. różnice skorygować. Zbiornik 60l zamiast koła. Zużycie 13-19l/100km najczęściej 14-16. Ponieważ wyszły nowe centralki STAGa serii Q założyłbym Qmaxa.
Ponieważ gaz spala się wolniej od benzyny, przy wysokich obrotach lekko spada moc i wzrasta temp. spalin zawsze ustawiam przełączenie na PB od 5000 obr.
Ogólnie instalację trzeba regulować na bogato, szczególnie przy pracy w OL. Otwory pod wkrętki koniecznie na zdjętym kolektorze i pod odpowiednim kątem.
Masz wersję 5os. z napędem tylko na przód?

zibiKIA
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 01:34
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: czekolada
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#6 Postautor: zibiKIA » wtorek, 8 listopada 2016, 00:56

Dzięki wielkie ZigJe za wyczerpującą informację.
Z Twoim priv całkiem nie rozumiem, na pewno wysyłałem. Przepraszam jeśli nie dotarło. Ale to było na początku gdy borykałem się z notorycznym wylogowywaniem z forum podczas pisania/wysyłania postu.. Może coś poknociłem.
W odpowiedzi:
Moja wersja to 5 os., 4WD
Jeden z "gazowników" pytał czy przypadkiem nie mam silnika 3.5 z mocą 194KM??!!
O ile się orientuję to w Sorento 2 z wersjami silnikowymi 3.5 v6 istnieją tylko dwie moce 276KM(203kW) oraz 280KM(206kW). Na jednym kodzie silnika czyli G6DC. Obie z wtryskiem pośrednim czyli do kolektora co wymaga prostszej (i chyba tańszej) instalacji gazu z wtryskiem pośrednim czyli do kolektora dolotowego.
Te silniki 3.5 o mniejszej mocy występują chyba w Sorento 1.
Czy mam rację?

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#7 Postautor: hunter » wtorek, 8 listopada 2016, 07:35

Tak masz rację Sorento I prazed liftem silnik 3,5 -194 KM - seria Sigma, a Ty masz silnik z serii Lambda II MPI
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

zibiKIA
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 01:34
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: czekolada
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#8 Postautor: zibiKIA » środa, 9 listopada 2016, 11:40

Dzięki hunter za potwierdzenie.
Ciekawym czy dalej rozmawiać z tym gazownikiem, który tak po macoszemu podszedł do tematu...
Po otrzymaniu oferty i specyfikacji zamieszczę tu, może się komuś przyda.

zibiKIA
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 01:34
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: czekolada
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#9 Postautor: zibiKIA » czwartek, 17 listopada 2016, 21:26

Jak obiecałem tak robię. :yes:
Otrzymałem ofertę ze specyfikacją od Pana Gazownika, którą tu załączam.
__________________________________________________________
Proponowana specyfikacja:

- elektronika: STAG Q-Max Plus - 5 lat gwarancji na sterownik
- reduktor KME TWIN - do 4oo PS
- wtryskiwacze pojedyncze Barracuda 13o Nl - najlepszy obecnie wtryskiwacz na rynku, gwarancja 1oo ooo km
- filtr gazu - KME włókno szklane
- zbiornik GZWM 68o x 2oo - 55 litrów brutto - tankowanie około 48 litrów
- wielozawór Tomasetto w wersji super - wyjście na przewód 8 mm
- zasilanie tył-przód - Faro 8 mm
- wlew gazu pod klapką - obok wlewu benzyny

- demontaż kolektora ssącego do wiercenia i gwintowania plus dokumentacja foto

- 2x podkład plus kanadyjski baranek Kleen-Flo w każdym miejscu ingerencji w nadwozie
- strojenie na autostradzie A1 na korekty OBD
- samochód zastępczy na czas montażu.

Cena za całość: 48oo pln brutto z pełną fakturą vat.
Przeglądy serwisowe co 10 000 km w cenie 130 pln brutto. (wymiana filtra fazy ciekłej, filtra fazy lotnej, test szczelności gazowej, kontrola i analiza parametrów działania instalacji).

Termin wykonania - i tu mamy największy problem....

Pozdrawiam,
Michał Grobert
Silesia Cars
__________________________________________________________

Uważam, że jest całkiem OK. Pan Michał (Silesia-Cars) ma bardzo fajną opinię "dookoła", poza tym uczciwy i miły z niego gość tak po prostu. To co prawda mniej istotne merytorycznie ale dla mnie ważne.
A koleżanki i kolegów poproszę serdecznie o opinię na temat powyższej specyfikacji. Czy można tu coś dodać / coś ująć / coś zmienić. :hmm:

Wszelkie konstruktywne opinie bardzo mile widziane :)

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#10 Postautor: hunter » czwartek, 17 listopada 2016, 22:01

Zestaw ok.
Jeżeli bym zakładał gaz do tak mocnej benzyny to zastanowił bym się nad VIALLE LiquidSI , taniej niż LPI
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#11 Postautor: PABLOTECH » środa, 30 listopada 2016, 11:14

zibiKIA pisze:Jak obiecałem tak robię. :yes:
Otrzymałem ofertę ze specyfikacją od Pana Gazownika, którą tu załączam.
__________________________________________________________
Proponowana specyfikacja:

- elektronika: STAG Q-Max Plus - 5 lat gwarancji na sterownik
- reduktor KME TWIN - do 4oo PS
- wtryskiwacze pojedyncze Barracuda 13o Nl - najlepszy obecnie wtryskiwacz na rynku, gwarancja 1oo ooo km
.
.
.


Jakie są zalety ( bądź wady ) wtryskiwaczy montowanych pojedynczo od tych w listwie ?
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#12 Postautor: hunter » środa, 30 listopada 2016, 17:06

Możesz je mocować bezpośrednio w kolektorze i to jak najbliżej głowicy
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
PABLOTECH
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 887
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2014, 21:22
Skąd jesteś: Warszawa SKOROSZE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: STM
Przebieg (km.): 133570
Inny Samochód: Był Cee'd SW'10 CRDi
Has thanked: 66 times
Been thanked: 186 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#13 Postautor: PABLOTECH » środa, 30 listopada 2016, 17:23

Rozumiem, że taki montaż skraca czas reakcji motoru na wciśnięcie pedału gazu :hmm: ?
Obrazek Obrazek
Koks, wódka i seks w cinquecento ... to nie dla mnie, jeżdżę SORENTO :rolley:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#14 Postautor: hunter » środa, 30 listopada 2016, 17:48

Tak jak piszesz i przede wszystkim gwarantuje uzyskanie najniższego zużycie paliwa, minimalny spadek parametrów przy zasilaniu gazem. Można tez montować same dysze wtryskiwaczy , gdy nie masz miejsca na kolektorze na wtrysk. Są rożne szkoły montażu. Ja preferuję montaż wtrysków pojedynczych bezpośrednio w kolektor . Czy widziałeś wtryski benzynowe z wężykami :hmm: :kwink:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

zibiKIA
jestem
jestem
Posty: 11
Rejestracja: sobota, 15 października 2016, 01:34
Skąd jesteś: Katowice
Silnik: 3.5 V6 (280KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2012
Kolor: czekolada
Kontaktowanie:

Re: Sorento 2 3,5V6 2012 i instalacja LPG dobór

#15 Postautor: zibiKIA » środa, 7 grudnia 2016, 00:05

Panowie, dzięki za podtrzymanie tego wątku bo konwersacja prawie padła :) Przepraszam, że trochę mało aktywny na własnym wątku jestem ale strasznie w pracowni nam się projektów do "wypchania" nazbierało :palm:

Tobie hunter dziękuję za informację. Pytałem znajomego o ten VIALLE LiquidSI.
Odpowiedział, że primum - VIALLE nie montuje (coś tam rzekł jeszcze o upadłości tej firmy ale nie sprawdzałem), a po drugie jednak się troszkę upierał przy rozwiązaniu standardowym czyli tej wcześniejszej kategorii.
Czemu? Bo, jak wskazał, instalacja owszem, trochę prostsza i przez to tańsza (np. bez reduktora) lecz jej sercem jest pompa gazu w zbiorniku i tu (on) problem upatruje.
Nawet nie to, że pompa ciągle pracuje i jakiś tam dźwięk wytwarza ale bardziej z tej przyczyny, iż podobno nasz gaz LPG "brudny" jest i pompa do mało awaryjnych elementów taj instalacji należeć nie będzie.
Toteż nie proponuje. Wręcz odradza.
I co o tym myślisz hunter?

A tak z innej-nie-innej beczki :lol: - jak tego gazu za chwilę nie założę to z torbami pójdę. Średnia mocno powyżej 15l/100km troszkę mnie przeraża... A termin instalacji najwcześniej w styczniu, ewentualnie (jak dziura będzie) między Świętami a Nowym Rokiem :jaw:


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości